lokakuuta 06, 2026

BLOBKALA / BLOBFISH

 

Jo viime kesänä Iittalan naivisminäyttelyn kesätapahtumassa koulun pihalla aloitin tämän blobkalan kaiverruksen. Kalasta tulee aika iso, 15 x 25 cm. Blobkala on Australian ja Tasmanian vesissä uiva syvänmerenkala, mutta onko se maailman rumin  kala. Iittalassa löysin naivistitoverin Riitta Virtasen pöydältä puisia lasinalusia, jotka muistuttivat blobkalaa. Suunnittelen blobkalaa aiemman lyhtykalan seuraksi. Saa nähdä viihtyvätkö yhdessä.

****************
I started carving this blobfish back last summer during the Naive art exhibition event held in the schoolyard in Iittala. The fish is turning out quite large—15 by 25 cm. The blobfish is a deep-sea fish found in the waters off Australia and Tasmania, but is it the ugliest fish in the world? While in Iittala, I spotted some wooden coasters on the table of a fellow Naive artist, Riitta Virtanen, that reminded me of a blobfish. I plan to pair the blobfish with an earlier lanternfish I made; we’ll see if they get along.










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti